onsdag 13 maj 2015

Vill du kunna träna hemma?

Jag har skrivit om detta tidigare och vill påminna, uppmuntra, inspirera och motivera er till att testa det - HEMMATRÄNING! Ja, jag har hör det varje dag från vänner, familjemedlemmar och klienter att gruppträning eller träning med andra är mycket roligare och "man" tar i mer när någon står jämte och pushar en. SÅKLART är det så för många. Men om du vissa veckor inte har tid att åka iväg till gymmet (eller annan typ av träningslokal) men ändå vill röra på dig, vad gör du då? Tränar hemma såklart. Jag är expert på hemmaträning och har hjälpt många med individuella träna-hemma-program. 

Många som jag har hjälpt tränar med en tabata app som är kostnadsfri, om jag inte minns fel!? Jag brukar också använda den och tycker den är kanonbra. Lätthanterlig och finns alltid med mig. Jag kan med inga eller få redskap få till ett bra  riktigt bra träningspass. 

Vill du kunna träna hemma?
Sommaren är snart här och många vill kunna träna på semester - hemma, på hotellet eller i sommarstugan. Vill du också få hjälpa med några enkla, utmanande och roliga träningspass som du kan utföra under sommaren UTAN att behöva gå till gymmet och som tar 10-25 minuter att utföra? 

Kontakta mig på sandra@sandraborjesson.se 

Vad ingår?
5 träningspass, som är varierande och tar allt i från 10-25 minuter. Instruktionsvideo medföljer, vid behov. Även nerskrivna instruktioner. 

Vem kan träna? 
Alla som är skadefria. Fot, knä, höft-och axelled. Ska kunna utföra hopp och ej nyförlöst. 

Behöver jag redskap? 
NEJ! Detta behöver du i så fall tala om så att träningsupplägget och övningarna anpassas. Säg till om du har redskap, ex. boll, hantlar, TRX, Stång, Gummiband. 

Pris: 399 kr (inkl moms) *
*Faktura skickas via mail. Personlig träning är avdragsgillt för arbetsgivaren. Faktura/kvitto lämnas in och det kan du sedan använda som friskvårdsbidrag. 


Så här skriver Christel 42 år efter förra årets 21 dagars utmaning med fokus på korta och intensiva pass som utfördes i hemmet: 

"När vi såg att vi skulle träna 3 ggr/veckan á 15-20 min/gång var vi allt lite skeptiska. Vi tog bilder före vi körde igång. ACK vad fel vi hade! Under 3 veckor hade vi fått jätte bra resultat och då hade vi ändå "unnat" oss och inte varit för stränga med kosten"



Jag tränar hemma 1-3 gånger i veckan. Under vår och sommar adderar jag in mer löpning, tabata och olika typer av löpintervaller för att variera min träning. Under höst- och vinterhalvåret blir det mer gruppträning som; dans, Grit och BODYPUMP. Variation är det som ger resultat. Dels för att det är roligt att göra något nytt men också för att chocka kroppen - musklerna på ett positivt sätt. Kroppen lär sig fort och det är lätt att hamna i en ond cirkel och träna samma typ av träning år efter år. Testa du med! Jag lovar på resultat!








Inga kommentarer: