måndag 8 juni 2015

Grekisk sallad



Grekisk sallad äter jag nästan bara på sommarmånaderna. Tycker att de passar sig riktigt bra då. Fräscht och enkelt. Nu adderade jag på lite kikärtor för att få i mig lite fibrer, protein, folacin - ett av alla B-vitaminer och genom det skapa en ännu tydligare mättnadskänsla. 

1 person
50 gram fetaost 
1 tomat 
1 stor but gurka 
10 oliver 
60 gram EKO kikärtor (kokta och färdiga. Lite mindre än 1 dl) 
Rödlök 
Örtsalt 
Ringlade lite balsamvinäger på för ögat skull. 

Till det åt jag 2 finncrisp med keso 1,5% på samt 2 mindre. nektariner. Härlig mättnadskänsla som känns "lagom". Passar mig alldeles utmärkt när jag 3h efter ska äta mellanmål inför mitt kvällspass. Allt som allt gav detta ca 470 Kcal, så är du en person som behöver i dig mer skulle jag rekommendera dig att äta en smörgås till. 

Inga kommentarer: