torsdag 23 juli 2015

Dagens träningspass

God kväll!
Dagens träningspass gav mig flashbacks från när jag var mammaledig med Theodor och han var endast några fjuttiga månader gammal. Tomas är bortrest några dagar med polare för att hajka, fiska och leva rövare i skogen. Eller förlåt, "survivor", heter det visst :) Haha skojar lite med Tompa. Vi har inte exakt samma intressen och att tälta i skogen är absolut inte min grej. Ge mig några år till, så kanske!

Hur som helst. För att få till dagens träningspass som bestod av rygg, biceps och triceps så var jag tvungen att köra med Theodor lekandes bredvid. Som tur är ligger huset och ingången till garaget precis jämte varandra så Theodor kunde springa runt och leka av sig. Dock slutade det med att han tog med sig ett gäng bilar och skulle leka precis där jag tränade. Typiskt barn. Men jag fick till ett träningspass, även om det inte blev exakt som jag hade tänkt mig. TACK mammas prins för ditt tålamod. Det här med träningen det är en prioritet och jag får inte det minsta dåliga samvete för att jag fokusera på mig själv i 30 minuter i dag. Med tanke på att vi har lekt och busat hela dagen och hunnit med två olika aktiviteter gör det inget att ge sin son 30 minuter andrum för att leka av sig på egen hand. SOM TUR ÄR gillar han att i bland "att bara få vara" utan en massa måste. Jag väntade in rätt tillfälle och kände av läget och det gjorde att jag hann med träningen. Så gött att få frisätta lite endorfiner i kroppen och stärka upp kroppen.

Dagens träningsredskap:
TRX
Stång + vikter
Hantlar.

Körde 4 övningar på ryggen och 2 övningar på biceps och triceps. Hade tänkt köra 3 övningar på bicep och triceps men då ville Theodor att jag skulle leka med han och då fick det räcka.

Är det något jag vill rekommendera så är det ett litet mini-hemma-gym. Tidseffektivt, ekonomiskt och bra! Jag tränar precis när jag vill och kan, precis så som jag vill ha det!


Kul att leka med mammas TRX :) 


Nu är det dags för bädden. Lekt, busat, tvättat, lagat mat, lekt igen, tränat, badat Theodor och bäddat rent. Nu säger jag natti natti!

Kram Sandra


Inga kommentarer: