tisdag 22 december 2015

Fiskgratäng med paprika



När jag lägger upp bilden inser jag att den är katastrof och ser ut som någon klassisk rätt från 70-talet. Haha. Jag lovar att den är värd att testa. Få ingredienser, enkel att tillaga och passar hela familjen. 

Fiskgratäng med paprika
4 pers. 

500 gram torskfilé
3 dl vätska (jag tog 1,5 dl mjölkgrädde 6% och 1,5 dl vanlig grädde) 
3 msk persilja (går bra med fryst) 
1 1/2 dl Ajvar relish 
1 tsk salt 
1 krm svartpeppar 
1 dl ost 

Sätt ugnen på 200 grader. 
Skär torsken i jämna portionsbitar. Blanda vätska, persilja, ajvar, salt och peppar. Häll över torsken. Strö på lite ost på varje torskbit och in i ugnen i 20 min. Servera med ris och/eller blomkålsris och en god sallad. 

Blomkålsris
För dig som äter lågkolhydratskost och vill undvika ris. Riv ett färsk blomkålshuvud på den grövsta sidan av rivjärnet. Koka upp vatten. Häll i blomkålsriset i vattnet och låt småkoka i 1 min. Häll av i durkslag. 


Smaklig spis, 
Sandra



Inga kommentarer: