fredag 1 juli 2011

One week to go!

Semesterkänslan börjar sakta men säkert börja infinna sig.
Har några arbetstimmar kvar nästa vecka, sedan säger jag bye bye Sweden och hello Spain!
Ajemän du hörde rätt, nästa söndag drar jag på semester i TVÅ hela veckor- that's magic!

Precis kommit hem efter en lån shopping tur på Ica Maxi. Älskar känslan av att veta att kylen är proppfylld med massa god mat. Jag är uppväxt i en gourmé familj, där min mamma helst gör mat för 15 personer när det i.g. bara är 4 som ska äta och en pappa som älskar att fördjupa sin ost, whiskey och ölkunskap genom gourméträffar med vänner och bekanta. Det har aldrig gått någon nöd på mig kan jag säga, alltid välfyllt kylskåp och alltid en massa mat att välja på. Tror jag har ärvt den genen av mamsen och papsen.

Det finna dock en nackdel, jag handlar på mig allt för mycket mat i bland vilket resulterar i att jag måste slänga mat- och det
mina vänner tycker inte mamsen om. Jag skäms verkligen över det, för det finns så många där ute som inte har råd med mat. Skärpning!!!

Vad är ett måste när jag handlar:
Mjölk, ägg, keso, smör, turkisk yoghurt, frysta bär, kalkon, ost i alla dess former, nötfärs, kalvfond, grönsaker, frukt, lin/solrosfrön, dinkelmjöl, nötter, mörk choklad och kaffe.

Detta är ett MÅSTE hemma hos mig. I dag fick jag med mig desto mer. :)






Tror jag ska ut och löpträna nu...

Trevlig helg!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: