tisdag 4 december 2012

Förberedd och klar!

Har precis handlat på mig inför december månad. Så nu ska jag nog klara mig ett tag. Kokosmjöl, Raw kakao,Hasselnötssmör, EKO jordnötssmör, EKO vaniljpulver, banan, fiberhusk, frön och nötter i mängder - har jag redan i skafferiet.

Detta är vad du behöver för att kunna baka enligt LCHF eller Paleo. Jag skulle inte kalla det en "diet" utan en hälsosam livsstil, något jag mår bäst av.

I måndags startade jag med att gå tillbaka till min vanliga livsstil. Har vart lite slappt det senaste och direkt sväller magen upp. Jag helammar och utesluter alltså inte kolhydrater och har ALDRIG gjort. Jag att äter mer enligt GI, LCHF och Paleo- perfekt kombination och något jag mår bra av. Jag äter all typ av frukt, men inte i mängder. Blir jag sugen på något väljer jag att baka enligt LCHF och/eller Paleo. Mörk choklad går också ner ;-)
Gott, nyttigt, näringsrikt, mättande och riktigt bra mat!

15/12 har vi Julmys här hem och då kan det bli ett å annat onyttigt. Kanske det slinker ner en lussebulle eller två  någon av de nästkommande söndagarna- vid adventfikat. Men inget måste. Är jag inte sugen så kommer jag inte äta, precis som det brukar vara :)

Nu ska jag göra mig en lyxkaffe. Kaffe, mjölk och Stevia strö :)

Inga kommentarer: