tisdag 18 december 2012

Tisdag!

I dag fick vi besök av min faster som såg Theodor "live" för första gången. Som i dag, faktiskt, fyller 11 veckor. Stor kille, snart 3 månader :) Tiden bara rusar i väg. Jag behöver stanna i nuet, mer än vad jag gör!

En champange Launois Grand Cru till mamma och pappa



Och en Björn Borg body till Theodor. Vi tackar och bugar för fina paket! :)



Efter lite lunch påbörjade jag lite bakning. Hittade ett recept på Pepparkakstryffel LCHF, här hos Åse och var bara tvungen att testa. 

Pepparkakstryffel:
1 dl vispgrädde
2 msk smör
150 gram 70% choklad
2 tsk pepparkakskryddor
1 tsk kakao 
Kakao till garnering


Koka upp grädde. Lägg sedan i smöret och chokladen. Låt smälta - rör runt. Blanda ner kryddorna och kakaon. Låt stelna i kyl/frys, tills det går att rulla till bollar. Mina blev dock amatörbollar - ja, vet inte vilken form de blev...men det såg ut som det var en amatör som har gjort dom iaf. Charmigt, eller? :)






Rulla bollarna sedan i kakao. Frys och bjud på julafton. Smarrigt värre!





Självklart passade jag på att göra några Rawfood Chokladbollar. Perfekt att ha i frysen och ta fram som mellanmål eller till fikat. 




Baka på nu! Trevlig kväll/Sandy










Inga kommentarer: