söndag 3 februari 2013

Äppledessert med kokosgrädde

Socker-och glutenfri dessert för den som önskar :) En av mina favoriter. Samkar precis som "vanlig" äpplepaj om du frågar mig.


1 person:

1. Skär ett 1/2 äpple i båtformar. Lägg i en stor muffinsform.
2. Ringla över agevesirap och strö på kanel.
3. Blanda ca 1 msk smör med mandelmjöl. (Vet inte hur mkt mandelmjöl jag använde. Men det ska bli lite som en "smulpajsdeg")
4. Täck äpplena med degen. Häll på lite mer kanel. 
5. In i ugnen på 200 grader i ca 15 min. (När äpplena är mjuka och toppen har fått lite färg är det färdigt) 

Kokosgrädde = fryst kokosmjölk som du sedan vispar med EKO vaniljpulver. HUR du går tillväga hittar du här. OBS!!! Jag hade även i lite Stevia strö i, då jag ville tillsätta lite sötma till den lite feta kokosgrädden. Tyckte det blev mycket bättre. 


Mycket GOD efterrätt!!! 

Inga kommentarer: