söndag 8 december 2013

Målsättning?


Har du några mål? Karriärmål eller privata? 

Just nu har jag två mål - ett av varje. Att utvecklas både på arbetet och i det privata är lika viktigt för mig. Målet i det privata är att bli mer effektiv. Jag kan lätt hamna framför facebook eller instagram när jag igentligen bör göra något ännu viktigare - som att städa, laga mat, förbereda något jobb, skriva fakturor, posta, göra ärenden osv. Jag tror att detta är ett bekymmer för oss flesta, eller hur? Att det ska vara så svårt? 

Så vad jag frågar mig själv är; 

1. Vad är det viktigaste just nu?
2. Hur vill du använda din tid? 
3. Det du gör just nu - är det det allra viktigaste eller bör du prioritera om?
4. Är du effektiv nog? 

Hur svårt kan det vara egentligen? JAG bestämmer över min egna tid, ingen annan. Så. Jobba på att bli mer effektiv i det jag gör är ett av mina privata mål. 

När det kommer till min karriär vill jag inte riktigt skriva om här. Hemligt än så länge. Men jag vill MER. ÄNNU MER. Jag är hungrig. Jag vill inspirera mer. Jag vill nå ut. Jag vill utvecklas. 

En av alla mina egenskaper är att jag har ett enormt driv. Och vill jag något riktigt mycket så uppnår jag oftast det inom en snar framtid. Och denna gång kan inte heller någon stoppa mig. Så är det. 

Jag hoppas innerligt att jag i framtiden kan tala om att jag uppnådde mitt mål. 

Så. Har du några mål? 




Inga kommentarer: