måndag 20 augusti 2012

Roadtrip Hässleholm Part 1


Hemma efter två magiska dagar i Hässleholm. Målet för helgen var Snapphaneturen,  7,5 mil på Mountain bike - eller ja, man kunde välja ett varv á 4 mil men killarna valde självklart 7.5 mil. Trogen heja-fru som jag är, hade jag inga direkt förväntnigar på helgen mer än att få hänga med bästa vänner och mysa  - inte för att vara negativ och tråkig, men jag tänkte helt enkelt "Hur stort kan det vara i Hässleholm och VAD kan det finnas att göra där?" Jaja, man kan kalla det för fördomar. Haha.
MEN ack så fel jag hade och TACK för det. Vilken helg. Det var längesen jag gjorde så mycket under 36 h och om min kropp var helt slut i går när vi landade hemma i götet, oo ja..rygg som värkte, trötthet som heter duga och svullna fötter, men det var så värt det. MILJONER TACK kära family Halldin/Waldersnes för ännu en rolig och minnesvärd roadtrip. 


On the road again, hello Hässleholm. Early saturday morning. 

At the hotel, Tyringe Kurhotell

Ready for two days in Hässleholm. 


Lunch at beautiful Hovdala slott (castle)




A powernap for the small ones...


After lunch and a walk at Hovdala Slott (castle), we went to a big lake to cool us off - it was H O T in Hässleholm, almost like tropical heat. Phhjjuuu. Me and the little prince, Jonatan. 



Tomas taking a small nap




After the beach we went to a big outlet store, Trästället, where you can by interior design. 


We ended Saturday with a barbecue at the beach, a perfect evening! 

How can you not be happy after a day like this? :) 
And Sunday??? Stay tuned....

Inga kommentarer: