fredag 22 maj 2015

Ekologisk

Försöker att köpa ekologisk i den mån det går. Skulle jag köpa ALLT ekologiskt och närproducerat hade jag inte haft några pengar till annat och det är ju mindre kul. Men frukt köper jag alltid ekologisk och en hel del grönsaker - beror lite på kvalitén. Kaffe, Ägg och mjölk blir oftast ekologisk och kött och fågel alltid svenskt och fisk från fiskbilen. I bland kan det slinka ner 4 laxfiléer från frysdisken, men 90% av mina köp gör jag från fiskbilen.

Priserna börjar bli bättre och det är inte så dyrt längre. Är du en sån som ratar ekologisk helt och hållet för att du tycker att det är för dyrt - titta på priserna säger jag. Många affärer, framförallt stora mataffärer, har oftast bra erbjudande varje vecka.

Ex. Köp 3 EKO Kiwi för 10 kr. Eller köp 1 vanlig för 4 kr. What? Det blir ju 12 kr för 3 vanliga. Såklart jag tar 3 EKO. Ekologisk spenat kostar 17:50 och vanlig ca 16 kr. 1,50 kr skillnad. Mjölken är ca 2 kr dyrare osv. Kolla och håll utkik efter erbjudande, i bland så! Är vi fler som väljer ekologisk så kommer priserna att gå ner. Toppen!



Gårdagens efterrätt blev en fruktsallad och Stevia sötad choklad till de som ville ha. Perfekt för en torsdags middag!

Inga kommentarer: