måndag 20 januari 2014

Frukost/Lunch

LUNCH:

Äter väldigt ofta resterna från gårdagens middag, vilket är perfekt. Behöver jag tillaga lunch så får det också gärna gå snabbt och då gör jag något av följande; 

Omelett och grönsaker. Här med salami och brieost på. 

Rester i mängder. Här hade jag köttbullar kvar från en middag. Rörde ihop lite rödbetssallad, tinade upp bröd och vips hade jag en köttbullemacka. 


Pale/LCHF pannkaka. Här med Keso 4% och 1 msk lågkalori jordgubbssylt. 


Frukost/ 3 Favoriter:

1. 1 dl kvarg 1%, 1 dl turkisk yoghurt och ca 20 ml- 1 1/2 msk hemmagjord granola som består väldigt ofta av nötter, frön, kärnor, kokosflingor. (Äter väldigt sällan torkad frukt, då det innehåller mycket socker. Jag rekommenderar istället skivad banan eller lite färska/tinade bär på)

2. 2 Finncrisp med bregott, 2 ägg och lite kaviar till.

3. 2 Skivor av något av bröden som finns under kategorin 'bröd' och 1 ägg.







På helgerna äter jag ofta lite mer till frukost, då den intas lite senare.

2 Finncrisp med skinka och ost. Till det 2 kokta ägg.

Paleo gröt. Äter väldigt sällan, men gott att variera sig i bland.


Alla recept finns här på bloggen. Ta en kik på kategorierna här till höger. 

Inga kommentarer: