söndag 19 januari 2014

Så äter jag!

Har fått lite frågor det senaste dygnet på VAD jag äter samt om jag räknar kalorier m.m? Så jag tänkte visa er vad jag har ätit till middag de senaste dagarna. Jag vill också poängtera att vad jag äter kanske inte passar just dig som individ- men tänket, kanske!?

Jag vill också säga att jag inte räknar kalorier eller äter mindre portionsstorlek. Däremot innehåller min tallrik till största del av protein och fett. En liten del av den innehåller bra kolhydrater i form av; 

- Rotfrukter (sötpotatis, kålrot, morot, palsternacka, rödbeta)

- Blomkål och broccoli (blomkålsmos och blomkålsris är en favorit)

-Allt typ av grönsallad; paprika, gurka, tomat osv. Sällan majs (innehåller socker) men i bland. 

- Sparris, vitkål, rödkål, ärtor, avocado och brysselkål. 









På detta sätt har jag ätit under många år och det passar mig väldigt bra. Har dock den senaste tiden inte 'unnat' mig vanligt bröd, ris/pasta/potatis och vanlig yoghurt på helgerna. Och det för att jag inte har saknat det. Finns ingen anledning att äta bara för att. Eller hur!? Äter dock någon form av godis, efterrätt eller glass någon gång under helgen - för det vill jag ha! Godis är gott ;-) 

Det i kombination med regelbunden träning har gett bra resultat. 


I morgon tänkte jag tipsa lite om frukost och mellanmål! 

God kväll mina vänner! 

Inga kommentarer: